perjantaina, kesäkuuta 10

Sokeria nahkaan

Varoitan etukäteen jutun lopussa olevista lähikuvista jotka ei ehkä sovi heikkovatsaisille!

Nyt sitten oikaistaan eräs harhakäsitys, jos sellainen on sattunut jäämään jollekulle muullekin:
olin lukenut ihokarvojen sokeroinnista jos vaikka mitä juttua joten pitihän sitä kokeilla. Koska mulla on tämä valoa nopeempi karvankasvu, sheivasin sääret, kainalot ja bikinirajan lauantaina kun mulla oli tiistaille varattu aika. Mainosten mukaan kun sokeroinnin pitäis tehota jopa muutaman millin mittaisiin karvoihin.

No, sehän ei sitten pidä paikkaansa. Tai pitää, nimittäin mainoksissa puhutaan karvasta, eikä sängestä. Niissä on siis ero, josta minä en ennen tiennyt mitään.

Sängen ois pitänyt olla vähintään puoli senttiä pitkää ja mielellään vieläkin pidempää (tahtoo mun tapauksessa sanoa, että ainakin viikon ikäistä), joka siis ainakin mustilla ihokarvoilla tarkoittaa aikalailla törkyisen näköisiä jalkoja ja kainaloita. Vaikka jälkeä koitettiin paikata myös vahan avulla, niin mun koivista ei ainakaan sileitä saatu, nämä jouhet kun kasvaa ilmeisesti luuhun kiinni. Sokerointi on siis sellainen operaatio, joka pitää aloittaa syksyllä jos aikoo kesän kulkea suhteellisen siistin koivin. Jos ajelet karvat kertaalleen, homma lähtee alusta koska karva muuttuu taas sängeksi.

Kainalosängen repiminen muuten sattuu todella paljon. Mulla on vahailtu niitä kyllä ennenkin, mutten muistanut kuinka kamalaa se (ainakin aluksi) on. Kosmetologi Piia Pokin Hiusspektristä Espoosta oli tarkoitus paikata tulosta vielä pinsettien avulla, mutta siinä kohtaa mun kipukynnys ylittyi lopullisesti.



Sain Piialta mukaani vielä purkillisen jälkihoitotuotetta hyvityksenä siitä, ettei jälki ollut lopulta ihan priimaa eikä me onnistuttu mitenkään löytämään perjantailta aikaa sen paikkailuunkaan. Kyseessä on lappuset, joissa on kuorivaa ainetta ja hoitoöljyä, joiden tarkoituksena on estää sisäänpäin kasvavia karvoja. Mulla on joskus aikoinaan ollut bikinirajassa peukalonpään kokoinen patti, joka lopulta avattiin neulalla ja sieltä löytyi juurikin sellainen jouhi. Mun nahkani on niin paksu, että vahauksella heikentyneet karvat ei enää tulleet siitä läpi lainkaan.

Mun piti siis mennä keskiviikkona vielä suihkurusketukseenkin, mutta se oli siirrettävä perjantaille (vaikka sitten tulis kuinka kiire). Sokerointi kuulemma avaa ihohuokoset niin, että tuon tyyppisissä jutuissa on selkeä tulehdusriski. Ei kuulosta kivalta loman aloitukselta sellainen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos ystävällisistä sanoistasi, idoistasi, mielipiteistäsi, ehdotuksistasi... tulen niistä tosi iloiseksi!
Thank you for your kind words, ideas, opinions, suggestions... they make me really happy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...